Skip to main content

Study habits (inglês/português)

    Eight awesome tips to develop better study habits in English

Oito dicas sensacionais para desenvolver melhores hábitos de estudo em inglês


Do you want to pass your Toefl test with high scores like the student below did? EnglishCoach4U trained him, but we also asked him about his study habits. Here are some of his tips.
Você quer passar no Toefl com notas altas, como a aluno abaixo? A EnglishCoach4U o treinou, mas também o perguntamos sobre seus hábitos de estudo. Aqui estão algumas de suas dicas.




















1. Anyone can do it 

We all have the innate ability to learn, but the way each individual organizes and systematizes the study routines is fundamental to the quality of learning. Our brains are naturally very lazy, and we need to find ways to trick it into wanting to learn. So, tell yourself you will succeed. Imagine yourself speaking English, imagine yourself walking down 5th Avenue and listening to other people speaking English. Have fun with it!


1. Qualquer um consegue

Todos nós temos a habilidade inata de aprender, mas a maneira como cada indivíduo organiza e sistematiza as rotinas de estudo é fundamental para a qualidade da aprendizagem. Nossos cérebros são, naturalmente, muito preguiçosos, e precisamos encontrar maneiras de enganá-lo para “querer” aprender. Então, diga a si mesmo que você terá sucesso. Imagine-se falando em inglês, imagine-se caminhando pela 5ª avenida e ouvindo outras pessoas falando em inglês. Divirta-se com isso!


2. Stimulate your brain

By learning a new language we stimulate areas of the brain needing a variety of stimuli and input to retain this new information. So, use the Internet, apps, read blogs, newspaper articles and newsletters, surf in English, watch videos in English without subtitles, listen to podcasts, listen to music and learn the lyrics and use whatever technology and resources you can put your hands on. Remember: you learn through repetition, but this repetition should vary as much as possible. Don't stick with just one learning process or subject matter for too long.

2. Estimule seu cérebro
Ao aprender uma nova língua, estimulamos áreas do cérebro que necessitam de uma variedade de estímulos e dados para reter esta nova informação. Então, use a Internet, aplicativos, leia blogs, artigos de jornais e boletins informativos, navegue em inglês, assista vídeos em inglês sem legendas, ouça podcasts, escute música e aprenda as letras,  e use qualquer tecnologia e recursos que possa ter acesso. Lembre-se: você aprende por meio da repetição, mas essa repetição deve variar tanto quanto possível. Não fique com apenas um processo de aprendizagem ou assunto por muito tempo.

3. Establish a routine

The more rested you are, the better you learn. A tired mind is slow and lethargic. So get enough sleep and then establish the best time to study and stick to it.

3. Estabeleça uma rotina

Quanto mais descansado você está, melhor você aprende. Uma mente cansada é lenta e letárgica. Então, durma o suficiente e em seguida estabeleça o melhor momento para estudar e cumpra este compromisso.

4. Practice Mindfulness

Pay attention to what you are doing. Notice how you learn, make notes of your study days and how you make progress. Learn to recognize what distracts you, and then use this knowledge to improve your concentration. 

4. Pratique atenção plena

Preste atenção no que está fazendo. Observe como você aprende, faça anotações de seus dias de estudo e veja como você progride. Aprenda a reconhecer o que te distrai e depois use esse conhecimento para melhorar sua concentração.

5. Change locations

Recent cognitive studies have shown that memory improves if you change the location where you study. So, try to alternate your study spaces and enjoy this new experience. 

5. Mude de local

Estudos cognitivos recentes demostraram que a memória melhora se você mudar o local onde você estuda. Então, tente alternar seus espaços de estudo e aproveite esta nova experiência.


6. Use flashcards and post-its

We still learn through writing down things we want to remember. Flashcards and Post-its will give you the benefit of writing down words, idiomatic expressions, and associative phrases. They will also create repetition, mnemonic devices and visual aids. You can easily spend time every day looking at them and imprinting them in your memory.

6. Use flashcards e post-its

Nós ainda aprendemos escrevendo coisas que queremos lembrar. Flashcards e Post-its te darão o benefício de escrever palavras, expressões idiomáticas e frases associativas. Eles também criarão repetição, dispositivos mnemônicos e ferramentas visuais. Você pode facilmente passar algum tempo todos os dias olhando para eles e gravar as informações em sua memória.

7. Don´t be so hard on yourself

Many students constantly categorize themselves: "I am no good at speaking" or, "I am better at writing". Mostly, they are wrong about themselves. Try to spend this energy on developing strategies to overcome these perceptions. 

7. Não seja tão duro com você mesmo

Muitos alunos categorizam-se constantemente: "Não sou bom em falar" ou "Sou melhor em escrita". Normalmente, eles tem percepção  errada sobre si mesmos. Tente gastar essa energia no desenvolvimento de estratégias para superar essas percepções.

8. Practice, Practice

One of our students, who has very little time to socialize, told me that she has found a wonderful solution. She speaks to herself in English during the day. Well, that is a good idea, too. But you might not want to do this in public.

8. Prática, prática

Uma das nossas alunas, que tem muito pouco tempo para a vida social, me disse que encontrou uma solução maravilhosa. Ela fala consigo mesma em inglês durante o dia. Bom, essa é uma boa idéia, também. Mas você pode não querer fazer isso em público.



Comments

Popular posts from this blog

Relative pronouns: who,when,where,why...(inglês/português)

Relative Pronouns- Pronomes relativos
by Christa Maas
Usamos  Who para pessoas =the woman who lives here (a mulher que mora aqui)
Which ou that para animais/coisas e também em frases completas =the car which I bought (o carro que comprei)
Whose para indicar posse (para pessoas e coisas) =the girl whose sister works here (a menina cuja irmã trabalha aqui)
Whom (formal) = the man to whom I spoke (o homem com quem falei)
When(quando) em vez de in/on which = the day on which I met him= The day when I met him (o dia em que o conheci)
Where (onde) em vez de in/at which = the place at which we met = the place where we met (o lugar onde encontramos)
Why(porque) em vez de for which = the reason for which we met him= the reason why we met him (a razão pela qual nós o conhecemos)


Encurtando cláusulas relativas: 

Podemos substituir o pronome relativo who, which, that (quando é sujeito) por um verbo no particípio (verb + ing) para encurtar a frase e assim ela fica mais fácil de entender:
I told you about the woman w…

E-mail writing and making appointments (inglês/português)

Practical tips for e-mail writing
by Christa Maas




Addressing a client
Always check if it is alright to call a client by his or her first name. In European countries the more formal Mr. Green or Ms. Green is applied. Use Mrs. only if you are sure that a woman is married, otherwise use the non-committal Ms. XYZ Co (address) Attn: Ms Marcela
Dear Ms Marcela |Mr.|Mrs.

      Previous meeting

It was a great pleasure meeting you on (date) and I would like to follow up with our proposal for legal services…

Previous e-mail contact Thank you for your e-mail dated … Thank you for your interest in our law firm In reply to your enquiry I would like to give you some background on our law firm and its services I am writing in reference to…


Offering Help Would you like me to … Please, let me know how I can be of help… I am at your complete disposal for anything you might need. Please, don´t hesitate to ask if you need anything.

Superlatives and Comparatives- Exercises

Superlatives and Comparatives- Exercises

by Christa Maas 1: Give the comparative form for each of the adjectives listed. Russian is a more difficult language than English. I think Maria is happier now than three months ago. Could you open the door, please? It's getting much hotter in this room than I like. interesting ___________ strong ___________ funny ___________ important ___________ beautiful ___________ big ___________ small ___________ polluted ___________ boring ___________ angry ___________ good _____________ bad ______________
2: Give the superlative form for each of the adjectives listed. Brazil is the most beautiful country in South America. His biggest dream is to buy a yacht. He is the happiest person in our office. interesting ___________ strong ___________ funny ___________ important ___________ beautiful ___________ big ___________ small ___________ polluted ___________ boring ___________ angry ___________